Przez dalsze aktywne korzystanie ze Strony tvnfakty.pl i Forum bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Autora Strony i Zaufanych Partnerów, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, tworzenia statystyk odwiedzin Strony i zapisywania postów na forum oraz komentarzy pod artykułami. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Poprzez dalsze korzystanie ze Strony i Forum, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Informacje na temat Administratora Danych Osobowych, swoich praw oraz danych jakie zbiera Strona i Forum znajdziesz w "Polityce Prywatności".
Polityka Prywatności i Regulamin    Jak wyłączyć cookies?

AKCEPTUJĘ

ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Prawnik dla firm, konsumentów i osób fizycznych
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
SONDA
Czy będziesz oglądał nowy program Hotel Paradise w TVN7?

Jak wybrać najlepszego dostawcę usług kurierskich dla swojej firmy?

Przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż wysyłkową, powinien zapewnić odbiorcom wysokiej jakości usługi kurierskie. Dostępne formy dostawy, ich ceny i termin realizacji, mogą zaważyć na tym, czy zainteresowany złoży zamówienie. Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze usługi? Która firma kurierska zapewni atrakcyjne cenowo i szybkie dostawy?

Usługi kurierskie a oczekiwania klientów

Zainteresowanie Polaków zakupami online dynamicznie rośnie i to oni są głównymi odbiorcami paczek. Według wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland liczba sklepów internetowych w Polsce wynosi 57,9 tys. Zwiększa się szybciej, niż przewidywali analitycy. Konkurencja w e-handlu rośnie, ale jednocześnie coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów w sieci. Z raportu „E-commerce w Polsce 2022” przygotowanego przez Gemius wynika, że 77% internautów zamawia online. 75% badanych robi to na stronach polskich, zaś 32% – na zagranicznych.

Sklep może przekonać do złożenia zamówienia różnymi sposobami. Ważnym elementem w tym wszystkim jest zapewnienie najlepszego dostawcy usług kurierskich, który będzie odpowiadać za dostarczenie przesyłek do odbiorców. Tylko co w tym przypadku oznacza słowo najlepszy? Dla jednego klienta kwestią kluczową będzie znana marka firmy kurierskiej, dla innego – cena, a jeszcze innego – możliwość wyboru między dostawą do punktu, a pod wskazany adres.

We wspomnianym raporcie Gemius podano również czynniki, które zmotywowałyby internautów do częstszych zakupów w sieci. Okazuje się, że są to:

  • ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych – 51%,

  • tańsze dostawy – 51%,

  • zniżki – 43%,

  • rabaty dla kupujących online – 42%,

  • szybsza dostawa – 30%.

Dwukrotnie pojawiają się pozycje związane z dostawą. Warto zwrócić szczególną uwagę na te kwestie. Jak wybrać najlepszą firmę odpowiedzialną za przesyłki kurierskie?

Usługi kurierskie – jak wybrać najlepszą firmę?

Przedsiębiorca, który wybiera partnera odpowiedzialnego za dostawy, powinien zwrócić uwagę na wiele kwestii. Warto poświęcić czas na przeanalizowanie ofert i znaleźć taką, która będzie najlepiej wpisywać się w oczekiwania klientów. Wybierając kuriera, należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak;

  • Marka – wybór formy dostawy jest jednym z ostatnich etapów zamówienia. Jeśli sklep proponuje internaucie usługi kuriera, którego nazwa nic mu nie mówi, to może mieć wątpliwości, czy dokonać zakupu. Lepiej zaproponować znaną markę, taką jak GLS. To firma kurierska, która świadczy takie usługi w całej Europie, a także też na innych kontynentach. W rankingu Top Marka 2021 wygrała jedną z kluczowych kategorii.

  • Dostawy paczek w Polsce – szczególnie ważna jest szybkość realizacji. W ramach usługi BusinessParcel firma GLS dostarcza paczki do odbiorców w kolejnym dniu roboczym. Odbiorca może śledzić trasę, którą przebywa przesyłka. Dostawę da się jeszcze przyspieszyć dzięki usłudze ExpressParcel, która jest zawsze połączona z opcjami TimeDefiniteServices lub SaturdayServices. Dzięki temu możliwe staje się doręczenie przesyłki do godz. 10 lub 12 następnego dnia, a nawet w sobotę.

  • Paczki do krajów Europy – wspomniana firma GLS umożliwia skorzystanie z usługi EuroBusinessParcel, w ramach której przesyłki docierają do odbiorców na Starym Kontynencie w 48-96 godzin. Czas realizacji zależy od odległości między punktami nadania i odbioru.

  • Przesyłki międzynarodowe – coraz więcej polskich firm wysyła produkty poza Europę. Jeśli sklep bierze to pod uwagę, musi umożliwić dostawy na różne kontynenty. GLS oferuje usługę GlobalExpressParcel, w ramach której dostarcza przesyłki do ponad 160 krajów. Czas realizacji dostawy zależy od miejsca docelowego. Paczka może dotrzeć do takich centrów biznesowych jak: USA, Japonia czy Hongkong.

  • Odbiór paczek w punkcie – dla wielu klientów jest to najwygodniejszy sposób odbioru przesyłek. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość podjęcia paczki wtedy, kiedy nam to odpowiada. GLS umożliwia odbiór przesyłek w punktach Szybka Paczka. Znajdują się w sklepach i zakładach usługowych, które często otwarte są w godzinach wieczornych, a nawet w sobotę. Można w nich odbierać i nadawać przesyłki. Są czynne przynajmniej od godz. 10 do 18 w dni robocze. W Polsce jest ich już ponad 6 tys. Paczkę można odebrać w ciągu 7 dni, do czego potrzebny jest kod PIN.

  • Oczywiście, ważna jest również cena - jeśli firma wysyła regularnie paczki i bierze pod uwagę przesyłki kurierskie GLS, powinna się skontaktować w celu ustalenia indywidualnych warunków. Na tej podstawie GLS może przygotować specjalną ofertę, dostosowaną do działalności danego podmiotu.

Artykuł reklamowy

Łukasz Ropczyński
NASZE WYWIADY
FAKTY TVN