Przez dalsze aktywne korzystanie ze Strony tvnfakty.pl i Forum bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Autora Strony i Zaufanych Partnerów, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, tworzenia statystyk odwiedzin Strony i zapisywania postów na forum oraz komentarzy pod artykułami. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Poprzez dalsze korzystanie ze Strony i Forum, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Informacje na temat Administratora Danych Osobowych, swoich praw oraz danych jakie zbiera Strona i Forum znajdziesz w "Polityce Prywatności".
Polityka Prywatności i Regulamin    Jak wyłączyć cookies?

AKCEPTUJĘ

ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Prawnik dla firm, konsumentów i osób fizycznych
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
SONDA
Czy będziesz oglądał nowy program Hotel Paradise w TVN7?

Czy ceny reklam świadczą o prestiżu wieczornego dziennika?

Ciekawe wnioski nasuwaja się po analizie cenników reklamowych przed głównymi wydaniami programów informacyjnych w polskich kanałach telewizyjnych. Dane o oglądalności dostarczane przez Nielsen Audience Measurement wyraźnie pokazują, że "Fakty" są niekwestionowanym liderem oglądalności. Mało kto wie, że "Fakty" jeszcze bardziej deklasują konkurencję, gdy weźniemy pod uwagę cenę spotu reklamowego przed programem.

Niezmiennie od wielu miesięcy najwięcej widzów wśród głównych serwisów informacyjnych mają "Fakty", które w sierpniu br. śledziło w TVN i TVN24 BIS średnio 2,4 mln widzów.

Dla porównania średnia widownia "Wiadomości" TVP1 wyniosła już tylko 1,9 mln osób. To kontynuacja spadkowego trendu, która zaczął się w 2016 roku. Powyższe dane pochodzą z sierpnia 2017 r. i dostarczone zostały przez Nielsen Audience Measurement.

Prawdziwa przepaść dzieli oba programy w cennikach reklam. Przykładowo klasyczna 30 sekundowa reklama przed "Faktami" TVN w dniu 2 października 2017 r. to koszt 63700 zł netto. Taka sama reklama, w tym samym dniu przed "Wiadomościami" TVP1 kosztuje zaledwie 13900 zł netto. To 4,5 krotnie mniej niż w TVN!

Oczywiście powyższe dane pochodzą z oficjalnych, standardowych cenników stacji telewizyjnych, które publikowane są na stronach Biura Reklamy. Nie uwzględniają one więc rabatów, upustów, opłat specjalnych i innych danych mogących wpływać na rzeczywistą cenę. Jednak daje to pewne wyobrażenie o prestiżu obydwu programów i ich atrakcyjności dla reklamodawców.

Łukasz Ropczyński

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lista komentarzy

Lista dodanych komentarzy

NASZE WYWIADY
FAKTY TVN