Miesięcznie odwiedza nas 200 000 użytkowników!
Baner - nagłówek
ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Hotel Ventus Natural & Medical SPA ****
Rodzinne Boże Narodzenie na Mazurach - na hasło TVN Fakty 5% rabatu
Park Hotel**** KUR & SPA W. Buczyński
Komfortowy Hotel zaprasza do Świeradowa Zdroju
Hotel Buczyński Medical & SPA
Nowo otwarty 4-gwiazdkowy hotel w górach
Piękno Twojego Wnętrza
Producent mebli tapicerowanych
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
Pomoże rozliczyć podatki za 2016 rok
Zakupy i zabawa
SONDA
Jak Ci się podoba nowa wersja tvnfakty.pl?

Czy TVN da się zdławić finansowo?

Wyniki oglądalności za marzec 2017 r. potwierdzają, że TVN jest liderem oglądalność wśród polskich stacji telewizyjnych. W tzw. grupie komercyjnej TVN zajmuje pierwsze miejsce w rankingu oglądalności. Na drugim miejscu jest Polsat, a na trzecim TVP1. Tymczasem państwowe spółki praktycznie wycofały swoje budżety reklamowe z TVN.

Stacja TVN wśród widzów w grupie komercyjnej uzyskała udział w oglądalności w wysokości 13,64 proc., po wzroście o 1,72 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat. Stacja Zygmuta Solorza zwiększyła udziały o 3,46 proc. do 12,85 proc. Dopiero na trzecim miejscu znajduje się państwowa TVP1.

Portal "Na Temat" zauważa, że państwowe firmy albo bardzo mocno zredukowały swoje budżety reklamowe w stacjach komercyjnych albo – jak w przypadku TVN – całkowicie z nich rezygnują. Orlen, Lotos, PKO BP, PZU, PGE, Tauron, Energa, PKP Intercity, PGNiG itp. praktycznie wycofały swoje budżety z TVNu. Konkurenyjny Polsat może jeszcze liczyć na niewielką ilość reklam z państwowych spółek.

Już w 2016 roku Energa oraz Lotos znacznie ograniczyły wydatki lub całkowicie zrezygnowały z reklamy w takich stacjach jak TVN i Polsat. Grupa Energa w 2016 roku nie wydała ani złotówki na reklamy w Polsacie i TVN-ie. Choć jeszcze rok wcześniej wydatki na reklamę w tych dwóch stacjach wyniosły koncern odpowiednio ponad 2 mln zł i ok 1 mln zł.

Grupa Lotos w 2016 roku w TVN nie wydała nic, podczas gdy jeszcze w 2015 roku przeznaczyła na reklamy w tej stacji 2,2 mln zł.

Jest to bez wątpienia decyzja polityczna. Podjęta po pierwsze dlatego, że TVP cierpi na chroniczny brak pieniędzy i reklama spółek Skarbu Państwa jest nie wprost formą dotacji dla publicznego giganta. (...) Z drugiej strony media prywatne, szczególnie TVN nie komplementują nadmiernie działań rządu. Odcięcie ich od finansów publicznych jest formą politycznej zemsty i narzędziem nacisku - czytamy w artykule Jakuba Bierzyńskiego w "Na Temat".

Łukasz Ropczyński

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lista komentarzy

Lista dodanych komentarzy

Wyświetlone 1-2 z 2 rekordów.
2
~ Oliwia19 kwietnia 2017, 13:16
To chyba tylko ze stratą dla tych firm państwowych, że wolą przepłacać za reklamę :)
1
~ kermit19 kwietnia 2017, 12:00
Takie budżety kilka milionów tu, kilka tam, to nie jest coś co mogłoby być problemem dla TVN. Gorzej jak prywatne firmy wycofają swoje reklamy z państwowej telewizji. Wtedy TVP będzie miała spory problem.
Hotel Buczyński Medical & SPA
Park Hotel KUR & SPA
NASZE WYWIADY
FAKTY TVN