W internecie, tak jak we wszystkich innych obszarach życia, panują zasady, które są jasne jak słońce, określają charakter i sposób działania w danej rzeczywistości. Tak dokładnie powiemy o pozycjonowaniu, stanowiącym podstawę zaistnienia w świadomości klientów. Chcąc do nich dotrzeć, zyskując lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, musimy przyłożyć się do zadań związanych z pozycjonowaniem. I to właśnie nad tym tematem pochylimy się w poniższym artykule. Zachęcamy do lektury!
Pozycjonowanie stron - co to takiego?
Działając w sieci, sprzedając produkty bądź oferując swoje usługi, musimy zawsze pamiętać o odpowiedniej strategii promocyjnej. Na pierwszym miejscu jest pozycjonowanie stron, czyli działania marketingowe, których głównym celem jest poprawa pozycji witryny w wyszukiwarce, co przekłada się na zwiększenie widoczności. A stąd już prosta droga do tego, żeby dotarli do nas klienci. Wyszukiwarki internetowe są tak skonstruowane, aby tworzyć listy stron (tzw. indeksy) na podstawie kilku czynników, jak treść, szybkość ładowania, użyteczność i bezpieczeństwo. Na tej podstawie tworzone są przez Google wyniki wyszukiwania. Zebrane dane zaś przetwarzane są przez algorytmy wyszukiwarek, dzięki czemu powstają rankingi stron. Pozycjonowanie stron to więc trudna sztuka połączenia kilku kluczowych aspektów - wiedzy technicznej, wytycznych Google i umiejętności tworzenia wartościowych treści.
Działania pozycjonujące - jak można je podzielić?
Aby bardziej zrozumieć ten temat, przejdźmy do konkretów związanych z pozycjonowaniem stron, przyglądając się najważniejszych procesom.
- Absolutną podstawą jest publikowanie zoptymalizowanych treści na stronie. Muszą być one unikalne i zawierać słowa kluczowe odpowiadające intencjom wyszukiwań użytkowników.
- Niezwykle ważnym elementem jest link building polegający na pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Zasada jest tu taka, że im więcej linków przychodzi do naszej strony z domen o wysokim autorytecie, tym lepiej. Wyszukiwarki uważają ją za bardziej wartościową.
- W pozycjonowaniu stron niebagatelną rolę ma również optymalizacja SEO, mająca poprawić funkcjonowanie strony pod kątem działania wyszukiwarek internetowych. Przeważnie wykonuje się tutaj optymalizację publikowanych treści, korektę struktury oraz kodu.
- Poza tym bardzo ważna jest analiza konkurencji, gdyż odpowiednia analiza pozwala zaadoptować swoją strategię pozycjonowania strony.
- Nie inaczej jest w przypadku analizy danych, która w głównej mierze dotyczy ruchu na stronie, a także jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Umożliwia to odpowiednio wcześnie wykryć ewentualne błędy i wdrożenie działań naprawczych.
- Pamiętajmy jednocześnie, by wszelkie aktywności dostosowywać do aktualnych trendów, ponieważ pozycjonowanie stron to proces ciągły, podczas którego zmiany następują w zawrotnym tempie. Adekwatne na nie reagowanie jest więc tu niezwykle kluczowe.
Pozycjonowanie stron - jakie można zyskać korzyści?
Nieważne, w jakiej branży działamy, co oferujemy, czy nasz biznes jest duży, czy mały - pozycjonowanie stron to dla każdego absolutne must have! Jeśli ktoś ma wątpliwości, warto wskazać na najważniejsze korzyści.
- Pierwszą, o której trzeba wspomnieć na samym początku, jest wzrost widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania. Naturalnych, czyli tych, z których najchętniej korzystają użytkownicy internetu. Pozycjonowanie strony to najlepszy sposób na zwiększenie ruchu na stronie, dzięki czemu więcej klientów zrobi zakupy w naszym sklepie. Pamiętajmy, że nawet najbardziej jakościowe produkty nie znajdą nabywców, jeśli użytkownicy nie dowiedzą się o ich istnieniu.
- Zwróćmy też uwagę na koszty, które są niskie w porównaniu do innych form promocji, jak reklama w radiu, telewizji czy prasie. Co więcej, koszt pozycjonowania stron w naturalnych wynikach wyszukiwania jest też niższy w porównaniu do Google Ads, czyli płatnej reklamy oferowanej przez Google.
- Dodatkowo, jeśli zestawimy te dwa rodzaje promocji, zauważymy, że choć Google Ads przynosi szybsze rezultaty, to pozycjonowanie zapewnia prawdziwie trwałe efekty na długi czas, nawet przez wiele lat.
- Skuteczne pozycjonowanie stron wpływa też pozytywnie na rozpoznawalność oraz wiarygodność marki, stanowiąc więc niejako marketing wizerunkowy. Ma to podwójne korzyści, bo jeśli nasz serwis jest wysoko w wynikach wyszukiwania, przekłada się to nie tylko na częstsze odwiedziny klientów, ale też ich opinię o naszej firmie - jako o profesjonalnej oraz sprawdzonej marce.
Pozycjonowanie stron to absolutna podstawa dla każdej firmy, która chce dotrzeć do klientów i zwiększyć ruch na stronie. Warto więc postarać się, aby te działania były przeprowadzone kompleksowo, w sposób profesjonalny.
Artykuł sponsorowany