21-ego listopada świętujemy Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Tegoroczne obchody globalnego święta podkreślają siłę tego medium, jaką jest przyciąganie uwagi widza. Od początku swojego istnienia, telewizja jest blisko społeczeństwa, skupiając uwagę wokół ważnych wydarzeń i kwestii społecznych.
Utrzymuje zainteresowanie widzów dzięki programom informacyjnym – którym ufają, wysokiej jakości serialom – które fascynują, filmom – które urzekają i różnorodnym treściom – które przykuwają ich uwagę.
Zdolność skupienia uwagi widowni, która jest siłą telewizji, ma ogromne znaczenie również z perspektywy marek. Jest to jeden z kluczowych i pożądanych przez reklamodawców wymiarów efektywności działań komunikacyjnych. Wyższe zaangażowanie odbiorców w oglądane treści znacząco przekłada się na lepsze wyniki biznesowe marki. Przykład badania poruszającego znaczenie skupienia uwagi na reklamie został przedstawiony w publikacji „Uwaga a zapamiętywanie czyli co tak naprawdę wpływa na zakup produktu” – można przeczytać ją na platformie wiedzy i inspiracji tv.tvnmedia.pl.
„Branża telewizyjna stara się coraz lepiej zrozumieć czynniki wpływające na to, czy dana reklama przyciąga uwagę widza. Dostawcy treści i marki zabiegają o zainteresowanie konsumentów – wskaźnik uwagi jest dowodem na to, że telewizja pozwala uzyskiwać założone rezultaty zarówno w krótkim, jak i w długim terminie, zgodnie z oczekiwaniami nadawców oraz reklamodawców. W Światowym Dniu Telewizji przybliżamy zagadnienie ekonomii uwagi i zwracamy uwagę na rolę, jaką spełnia w niej Total TV” – zapewnia Katty Roberfroid, dyrektor generalna egta.
21 listopada to także data jubileuszu powstania pierwszej w Polsce platformy wiedzy i inspiracji tv.tvnmedia.pl, będącej częścią projektu tv♥ powołanego przez TVN Media. Już od sześciu lat platforma stanowi źródło wiedzy i aktualnych danych na temat efektywnej komunikacji reklamowej we współczesnym ekosystemie mediów – zarówno z Polski, jak i świata. W bazie artykułów znajduje się już ponad 800 publikacji poruszających tematy m.in. trendów w komunikacji marketingowej, efektywnego lokowania budżetów mediowych, skutecznego dotarcia do danych grup docelowych, czy też kierunków rozwoju poszczególnych mediów przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań. Wśród zamieszczonych na platformie materiałów znajdują się także publikacje tworzone we współpracy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach projektu #opiniejuroraeffie.
„Projekt tv.tvnmedia.pl powołaliśmy, uważnie wsłuchując się w potrzeby branży reklamowej w Polsce. Z roku na rok obserwujemy coraz wyższe tempo zmian w przestrzeni społecznej oraz ekonomicznej, co istotnie przekłada się na potrzebę ciągłej weryfikacji działań marketingowych. Tym samym na znaczeniu zyskuje dostęp do aktualnej wiedzy w obszarze możliwości budowania efektywnych strategii komunikacyjnych. Chcąc sprostać temu wyzwaniu, cyklicznie dostarczamy naszym Klientom inspiracji o nowoczesnych rozwiązaniach reklamowych wraz z przykładami i efektami ich użycia na rynkach światowych oraz polskim. Istotną rolą platformy tv.tvnmedia.pl jest wsparcie reklamodawców w dostępie do wiedzy na temat najnowszych rozwiązań i technologii komunikacji w środowisku TV, jak np. możliwości telewizji adresowalnej łączącej moc telewizji z precyzją digita„ – powiedział Andrzej Karasowski, Dyrektor Zespołu Produktowego, TVN Media.
Szczegóły projektu tv♥ można śledzić na bieżąco na profilach Facebook, Instagram oraz Linkedin Biura Reklamy TVN Media.