Przez dalsze aktywne korzystanie ze Strony tvnfakty.pl i Forum bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Autora Strony i Zaufanych Partnerów, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, tworzenia statystyk odwiedzin Strony i zapisywania postów na forum oraz komentarzy pod artykułami. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Poprzez dalsze korzystanie ze Strony i Forum, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Informacje na temat Administratora Danych Osobowych, swoich praw oraz danych jakie zbiera Strona i Forum znajdziesz w "Polityce Prywatności".
Polityka Prywatności i Regulamin    Jak wyłączyć cookies?

AKCEPTUJĘ

ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Jeszcze lepszy kalkulator zdolności kredytowej
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
SONDA
Czy będziesz oglądał nowy program Hotel Paradise w TVN7?

TVN będzie częścią ogromnego koncernu mediowego

WarnerMedia i Discovery tworzą nowy koncern medialny, który ma być globalnym liderem rozrywki i informacji oraz wiodącą platformą streamingową. Do WarnerMedia należą m.in. HBO, CNN, Cartoon Network, wytwórnia filmowa Warner Bros. i platforma streamingowa HBO Max. W skład Discovery wchodzą m.in. kanał Discovery, platforma discovery+, HGTV, Eurosport, Animal Planet i TVN.

- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem - informuje David Zaslav, prezes Discovery Inc.

Połączone firmy mają konkurować z takimi gigantami jak Netflix czy Disney. Wartość nowego koncernu, według "Financial Times", szacowana jest na 150 miliardów dolarów.

- To porozumienie łączy dwóch liderów rynku rozrywki, którzy mają komplementarne zasoby treści, oraz pozycjonuje nową spółkę jako jedną z wiodących globalnych platform streamingowych typu direct-to-consumer - mówi John Stankey, prezes AT&T. - Wspierać to będzie fantastyczny wzrost i międzynarodowy debiut HBO Max ze światowym zasięgiem Discovery i stworzy synergie, które mogą być wykorzystywane do produkowania większej ilości świetnych treści i zapewnienia konsumentom tego, czego oczekują.

- Aby utrzymać tempo i pozycję lidera, kilka rzeczy jest niezbędnych - działalność na skalę globalną, zaplecze kapitałowe, różnorodna i wysokiej jakości treść oraz najbardziej utalentowani pracownicy w branży – dodaje Stankey.

Nowy koncern będzie produkować i pokazywać m.in. wysokobudżetowe filmy, animacje, sport i programy non-fiction. Dzięki połączeniu będzie on mógł więcej inwestować we własne produkcje. Będzie też koncentrować się na informacjach wykorzystując silne marki newsowe łączących się firm. Dzięki obecności w jednej spółce zarówno CNN, jak i europejskich stacji oraz przedsięwzięć informacyjnych Discovery, koncern zostanie globalnym liderem informacji.

Szczegóły fuzji

Akcjonariusze AT&T mają otrzymać 71 proc. udziałów w nowej firmie, a udziałowcy Discovery - 29 proc. Prezesem nowego podmiotu ma zostać David Zaslav, obecnie CEO w Discovery. Transakcja musi być zatwierdzona przez odpowiednich regulatorów, co ma zająć około roku.

- Liczymy, że nasza transakcja zostanie zatwierdzona w pierwszej połowie przyszłego roku - mówi Zaslav.

Po połączeniu firma ma osiągnąć w 2023 roku przychody w wysokości 52 mld dolarów oraz zysk operacyjny EBITDA w okolicy 14 mld dolarów. Nowa spółka ma dać przynajmniej 3 mld dolarów oczekiwanych synergii kosztowych rocznie. Nowy koncern nie planuje sprzedaży żadnego ze swoich aktywów, w tym TVN.

Discovery na polskim rynku

Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interactive, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę – w swoich akcjach

Łukasz Ropczyński

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lista komentarzy

Lista dodanych komentarzy

NASZE WYWIADY
FAKTY TVN