Marzec 2022 roku upłynął TVN Grupa Discovery pod znakiem sukcesu – główny nadawca na rynku osiągnął udział na poziomie 26,2% w grupie komercyjnej, zostając tym samym liderem zestawienia koncernów medialnych. Stacja TVN (SHR: 8,5%) uplasowała się na pierwszym miejscu w grupie Big5. W klasyfikacji wszystkich najchętniej oglądanych kanałów telewizyjnych w kraju trzecią pozycję zajęła stacja TVN24 (SHR: 5,9%), uzyskując najwyższy miesięczny wynik oglądalności w swojej historii.
Był to także świetny miesiąc dla innych kanałów tematycznych z portfolio nadawcy – TVN Style zdobyła pozycję lidera w kategorii stacji lifestylowych, a Eurosport wśród płatnych kanałów sportowych.
Marzec był dla TVN Grupa Discovery bardzo udany. Nadawca utrzymał pozycję lidera wśród największych grup medialnych na rynku, osiągając udział na poziomie 26,2% w grupie komercyjnej. Stacja TVN uplasowała się na najwyższym miejscu podium w kategorii Big5 z wynikiem 8,5% SHR. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem 3,9%.
Udział największych grup medialnych w marcu 2022 r. w widowni komercyjnej 16-49 |
||||||||
|
Udział stacji Big5 w marcu 2022 r. w grupie komercyjnej 16-49 | ||||||||||||
|
W minionym miesiącu spośród wszystkich pozycji programowych kanału TVN największą widownię w grupie komercyjnej przyciągnęły Fakty (SHR: 23,6%, dnia 13.03). Oprócz niezawodnego pasma newsowego widzowie 16-49 chętnie wybierali także magazyn Uwaga! (SHR: 14,7%, dnia 20.03) oraz programy Milionerzy (SHR: 12,2%, 3.03) i Kuchenne rewolucje (SHR: 17,2%, dnia 17.03), a z nowości Mask Singer (SHR: 14,3%, dnia 5.03) oraz nowy sezon MasterChef Junior (SHR 10,6%, dnia 13.03).
– Marzeniem każdego dyrektora programowego jest mieć tę wyjątkową okazję, by budować od podstaw projekty o wielkiej, światowej sławie jak „Mask Singer”. Mamy wielkie poczucie satysfakcji, że nie tylko nasze stałe programy, ale także nowe produkcje, które pokazujemy w wiosennej ramówce 2022 znalazły swoją widownię. Ale TVN to wiele więcej niż czysta rozrywka. Marzec minął także pod znakiem koncertu „Razem z Ukrainą”. Niezwykłe widowisko, które powstało z potrzeby serc i przy olbrzymim zaangażowaniu wspaniałych artystów i moich niestrudzonych kolegów, głęboko poruszyło publiczność w Polsce i na świecie – dzięki transmisji w 50 krajach było to największe wydarzenie emitowane na żywo przez TVN Grupa Discovery – powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.