Przez dalsze aktywne korzystanie ze Strony tvnfakty.pl i Forum bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Autora Strony i Zaufanych Partnerów, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, tworzenia statystyk odwiedzin Strony i zapisywania postów na forum oraz komentarzy pod artykułami. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Poprzez dalsze korzystanie ze Strony i Forum, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Informacje na temat Administratora Danych Osobowych, swoich praw oraz danych jakie zbiera Strona i Forum znajdziesz w "Polityce Prywatności".
Polityka Prywatności i Regulamin    Jak wyłączyć cookies?

AKCEPTUJĘ

Baner - nagłówek
ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Polski producent mebli ze starego drewna
Meble wykonywane ręcznie
Park Hotel**** KUR & SPA W. Buczyński
Komfortowy Hotel zaprasza do Świeradowa Zdroju
Hotel Buczyński Medical & SPA
Nowo otwarty 4-gwiazdkowy hotel w górach
Piękno Twojego Wnętrza
Producent mebli tapicerowanych
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
SONDA
Jak Ci się podoba nowa wersja tvnfakty.pl?

Według prestiżowego raportu TVN głównym źródłem informacji dla Polaków

Najpopularniejszym dostawcą informacji wśród Polaków są TVN i Onet - tak wynika z raportu "Digital News Report 2018", który został przygotowany przez Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Raport bada sytuację mediów na 37 rynkach na całym świecie, w tym w Polsce. Badacze przyglądają się takim zagadnieniom jak źródła pozyskiwania informacji, zaufanie do mediów, czy gotowość użytkowników do płacenia za treści.

O ile głównym źródłem przychodów dla mediów internetowych nadal pozostają reklamy, rozwijają się także inne modele finansowania - np. przez płatne subskrypcje czy pozyskiwanie datków w formie tzw. crowdfundingu. Jeśli chodzi o płacenie przez użytkowników za treści w sieci, Polska wypada lepiej niż większość badanych krajów - wnoszenie opłat deklaruje średnio 14 proc. osób, natomiast w Polsce jest to 16 procent. To jednak wynik daleki od poziomu płatności choćby w Skandynawii - w Norwegii za informacje w sieci płaci co trzeci badany (30 proc. użytkowników).

W czołówce mediów, z których korzystają Polacy znalazły się media Grupy TVN. Stacje informacyjne TVN24 i TVN24 BiS były wskazywane jako główne źródło informacji w kategorii telewizji, radia i prasy.

Natomiast portal tvn24.pl był trzecim najczęściej wskazywanem źródłem informacji online - za Onetem i Wirtualną Polską.

Raport najwięcej miejsca poświęca właśnie nowym mediom - publikacjom internetowym i mediom społecznościowym, jako że to one są głównym źródłem informacji dla odbiorców. W Polsce przewaga internetu nad telewizją (jako głównym źródłem informacji) wynosi już 9 punktów procentowych - a jeszcze zaledwie 3 lata temu, w 2015 roku, wynosiła jedynie 3 pkt. proc. Dla 86 proc. badanych Polaków internet jest głównym źródłem informacji, telewizję wybiera w pierwszej kolejności 77 proc. ankietowanych. Na prasę drukowaną wskazuje zaledwie 27 proc. osób. Nie jest to trend odbiegający od tego, jak odbiorcy korzystają z mediów w pozostałych badanych krajach.

We wszystkich krajach średni poziom zaufania do wiadomości pozostaje względnie stabilny (na poziomie 44 proc.), ale są kraje w którym w ostatnim roku ten poziom mocno się obniżył. Jednym z nich jest Polska - w porównaniu do poprzedniego badania, zaufanie do wiadomości, które otrzymujemy, spadło o 5 pkt. proc. Wśród mediów, którym najbardziej ufają Polacy znalazły się media Grupy TVN - na 10 możliwych punktów, otrzymały w skali zaufania 6.47. W czołówce zaufania są także inne tradycyjne media - RMF FM i Polsat. Ostatnie miejsca w zestawieniu zajęły Radio Maryja oraz TVP.

Łukasz Ropczyński

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lista komentarzy

Lista dodanych komentarzy

Wyświetlone 1-2 z 2 rekordów.
2
~ lucy118 czerwca 2018, 14:28
Zaraz prawicowe media napiszą, że to nieprawda.
1
~ Osti18 czerwca 2018, 14:25
"Fakty" i TVN już od wielu lat są numerem 1 w Polsce. Nic dziwnego. Za to Polsatowi wróżę spadek w rankingu po ostatnich zmianach personalnych.
Park Hotel KUR & SPA
Restauracje Warszawa prawie
NASZE WYWIADY
FAKTY TVN